درخواست مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید

مطالب پیشنهادی

ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران یکی از مهمترین ثبت شرکت‌ها است. تهران به دلیل مرکزیت و پایتخت کشور بودن و تمرکز صنعت و تجارت و اقتصاد ایران در تهران به یکی از مقاصد مهم برای ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت تبدیل شده است. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله در مورد ثبت شرکت در تهران و جزئیات مربوط به آن با شما صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید که در شهر تهران ثبت شرکت انجام دهید و یا در این زمینه اطلاعات کسب کنید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چرا در تهران ثبت شرکت انجام بدهیم؟
شهر تهران جزء شهرهای پرجمعیت دنیا است، جمعیت این شهر در حدود ۹ میلیون نفر است. پایتخت بودن این شهر از سال ۱۲۸۶ هجری شمسی در زمانه پادشاهی مظفرالدین شاه قاجار شروع شد. در مورد دین و مذهب این شهر باید گفت که اکثریت افراد ساکن در تهران مسلمان و شیعه هستند که بعد از آن‌ها دیگر اقلیت‌های دینی مثل یهودیت، مسیحیت و ارمنی نیز در این شهر ساکن هستند. شهر تهران با شهرهایی مثل سئول، لس آنجلس، دوشنبه، برزیلیا، پاریس، استانبول، بغداد، کابل، مسکو و … خواهرخوانده محسوب می‌شود. اما دلیل اهمیت و لزوم ثبت شرکت در تهران پتانسیل اقتصادی و تجاری آن است در واقع این شهر به این دلیل که دارای جمعیت زیادی است و از طرفی تمامی قطب‌های مهم کشور مثل قطب سیاسی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و … در تهران متمرکز است به شهری مناسب برای ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت تبدیل شده است. اگر آمار ثبت شرکت در تهران را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که هر ساله تعداد زیادی ثبت شرکت در این شهر انجام می‌شود که تفاوت آن با دیگر شهرهای ایران بسیار زیاد و قابل توجه است.

شرکت‌های قابل ثبت در تهران
به صورت کلی و مطابق با قانون ثبت شرکت در تمامی ایران می‌توان ۷ نوع شرکت را به ثبت رساند. این هفت نوع شرکت عبارتند از شرکت سهامی شامل شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف. ثبت هرکدام از این شرکت‌ها با دیگری متفاوت است و شرایط و الزامات مربوط به آن نیز برای هر کدام به یک شکل خاص و ویژه است. در صورتی که قصد دارید ثبت شرکت را انجام دهید با مطالعه هر کدام از قوانین و مشخصات انواع شرکت‌ها باید یکی از آن‌ها را برای ثبت انتخاب کنید. اگر برای این انتخاب نیاز به مشاوره و کارشناسی دارید می‌توانید از مشاورین مجموعه ما استفاده کنید، همچنین مجموعه ثبتی رسمینو می‌تواند صفر تا صد این فرآیند را برای شما انجام دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران
همانطور که در بالا نیز در مورد آن صحبت شد برای ثبت شرکت که یک فرآیند قانونی است نیاز به ارائه یک سری اسناد و مدارک مخصوص است. این مدارک با توجه به نوع شرکت متفاوت است اما به صورت کلی مهمترین این مدارک را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. از مهمترین مدارکی که برای ثبت شرکت در تهران مورد نیاز است یک نسخه فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی ثبت شرکت، ارائه یک گواهی واریز که نشان دهنده واریز حداقل ۳۵ درصد سرمایه اولیه شرکت به حساب شرکت ( شرکت سهامی خاص)، ارائه هر نوع مجوز مورد نیاز برای ثبت شرکت این مجوزها با توجه به موضوع فعالیت شرکت متفاوت خواهند بود، یک نسخه از گواهی عدم سوء پیشینه برای فرد متقاضی ثبت شرکت ( این فرد می‌تواند یک شخص حقیقی و یا حقوقی باشد. ارائه اصل مدرک تحصیلی مهندسی برای شرکت‌هایی که موضوع و فعالیت‌های مهندسی دارند. در آخر به این موضوع توجه کنید که این مدارک می‌تواند با توجه به نوع شرکت مورد نظر کم و زیاد شوند. در صورتی که در مورد مدارک سوالی دارید می‌توانید همین حالا درخواست خودتان را مبنی بر این موضوع در سایت به ثبت برسانید تا کارشناسان مجموعه ما در اولین فرصت تمامی این درخواست‌ها را پاسخ بدهند.


مراحل ثبت شرکت در تهران
برای ثبت شرکت در تهران نیاز به سپری کردن یک سری مراحل و فرایندهایی است که در ادامه این مراحل را با هم بررسی می‌کنیم. در ابتدا باید به صورت دقیق نوع شرکت و موضوع شرکت خودتان را مشخص کنید و سپس با توجه به نوع شرکت مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را فراهم کنید. در مرحله بعدی باید به آدرس اینترنتی سایت اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید. بعد از اینکه وارد سایت شدید باید تلاش کنید تا درخواست خود مبنی بر ثبت شرکت را به ثبت برسانید. برای اینکه درخواست به ثبت برسانیم باید یک سری اطلاعاتی که از شما درخواست می‌شود را به صحت و دقت وارد کنید. بعد از اینکه تمامی اطلاعات و مدارک شما در سایت ثبت شرکت‌ها بارگذاری شد، کارشناس مورد نظر تمامی این اطلاعات و مدارک را بررسی می‌کند در صورتی که صحیح و کامل باشد آن‌ها را تایید می‌کند در غیر این صورت پیغامی مبنی بر ناقص و یا غلط بودن اطلاعات شما صادر می‌شود که باید در اسرع وقت جهت تکمیل و رفع نواقص آن اقدام کنید. بعد از اینکه به صورت اینترنتی مدارک و اطلاعات شما برای ثبت شرکت تایید شد حالا باید از طریق باجه‌ی پست نسخه اصلی صورتجلسه تنظیم شده در مورد ثبت شرکت و تمامی پیوست‌های مربوط به آن را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. بعد از اینکه مدارک شما به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شد و تمامی مدارک به دقت بررسی شوند، در صورتی که نقص و اشتباهی وجود داشته باشد درخواست شما رد می‌شود و شما باید در اولین فرصت این مدارک را تکمیل و یا تصحیح کنید. در صورتی هم که مدارک شما کامل و درست باشد درخواست شما در مورد ثبت شرکت تایید می‌شود. اگر اطلاعات و مدارک شما از همه نظر تایید شود مسئول دفتر، فرایند ثبت پیش نویس آگهی تاسیس شرکت را برای شما انجام می‌دهد. در آخرین مرحله نیز باید آگهی شما مبنی بر ثبت شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.


سخن آخر
در این مطلب تلاش کردیم تا در مورد اهمیت ثبت شرکت در تهران و جزئیات مربوط به آن با شما صحبت کنیم. همانطور که در بالاتر نیز در مورد آن صحبت کردیم تهران به دلیل پتانتسیل بسیار زیادی از جمله مرکزیت کشور ایران و قطب اصلی صنعت تجارت و اقتصاد ایران فرصت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلفی دارد که افراد می‌توانند با بهره گیری از این پتانسیل رشد مالی و اقتصادی خودشان را در شهر و استان تهران انجام بدهند. در صورتی که در مورد ثبت شرکت در تهران سوال دارید و برای این کار نیاز به مشاوره و کارشناسی دارید می‌توانید درخواست خودتان را در مورد ثبت شرکت در سایت رسمینو به ثبت برسانید تا کارشناسان مجموعه ما در اولین فرصت تمامی درخواست‌ها را پاسخ بدهند.

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟

سلام . آذین هستم
کارشناس ارشد امور ثبتی .
به شما کمک می‌کنم که متناسب با نیاز خود مسیر و خدمات مناسبی را انتخاب کنید .