درخواست مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را وارد کنید

مطالب پیشنهادی

ثبت شرکت در عمان

عمان یکی از کشورهای بسیار محبوب و پر طرفدار برای مهاجرت است. ایرانی‌های زیادی تمایل دارند که به کشور عمان مهاجرت کنند. این موضوع به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به نزدیکی کشور عمان به ایران و بالا بودن ارزش پولی ریال عمان اشاره کرد. همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های مهاجرت به هر کشوری ثبت شرکت در آن کشور است. از همین رو است که افراد زیادی تمایل دارند با روش ثبت شرکت در عمان اقامت این کشور را به دست بیاورند. اگر شما دوست دارید که در مورد این ثبت شرکت بیشتر بدانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چرا ثبت شرکت در عمان؟
قبل از اینکه بخواهیم به جزئیات مربوط به ثبت شرکت در عمان بپردازیم بهتر است که به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید در کشوری مثل کشور عمان ثبت شرکت انجام بدهیم. اول از همه به خاطر داشته باشید که کشور عمان از سمت خلیج فارس و دریای عمان با ایران همسایه است. این نزدیکی جغرافیایی باعث می‌شود که رفت و آمد به این کشور آسان‌تر از دیگر کشورها باشد. از طرفی این نزدیکی تشابهات دینی، فرهنگی، اجتماعی و … را به همراه دارد این موضوع باعث می‌شود که زندگی در عمان برای ایرانی‌ها بسیار آسان تر از کشورهای دیگر باشد که با آن‌ها اختلاف فرهنگی، دینی و اجتماعی دارند. اما یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به کشور عمان این است که این کشور دارای ارزش پولی بسیار بالایی است و این موضوع باعث می‌شود که پتانسیل بسیار مناسبی برای ایجاد هر نوع کسب و کار و تجارتی باشد. از طرفی کشور عمان به اندازه کشورهای امارات، قطر، کویت و دیگر کشورهای عربی پیشرفته و مدرن نیست. اما مسئولین و سیاستمداران این کشور تمایل دارند که آن را نیز مانند دیگر کشورهای عربی پیشرفته و مدرن کنند. این موضوع باعث می‌شود که از هر نوع کسب و کار و ایده‌ای که در این جهت باشد استقبال و حمایت کنند. این مووضوع باعث می‌شود که ایرانی‌های زیادی تمایل داشته باشند که به کشور عمان مهاجرت کرده و ثبت شرکت را در آن انجام بدهند. اما به این موضوع مهم توجه کنید که ثبت شرکت در عمان با وجود مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد قاعدتاً مشکلات و چالش‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. پس بهتر است که حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کرده سپس در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنید.
یک موضوع مهم دیگری نیز که در مورد ایجاد کسب و کار و تجارت در عمان وجود دارد این است که در بسیاری از موارد عمان مثل یک کشور واسط یا یک دروازه بین ایران و دیگر کشورهای دنیا قرار دارد و ایرانی‌ها می‌توانند از طریق کشور عمان با دیگر کشورها ارتباط و تعامل داشته باشند.

شرایط ثبت شرکت در کشور عمان
همانطور که می‌دانید برای ثبت کردن شرکت در کشور عمان باید یکسری شرایط و اصول رعایت شود اما به نسبت دیگر کشورها کشور عمان به دلایل زیادی از ثبت شرکت افراد خارجی در این کشور حمایت قابل توجه می‌کند. مثلاً در سال‌های اخیر شما می‌توانید به عنوان یک خارجی در کشور عمان ثبت شرکت انجام بدهید بدون اینکه به شریک عمانی و بومی نیازی داشته باشید. در واقع سیاست این کشور به این شکل است که تلاش می‌کند برای پیشرفت بیشتر در حوزه اقتصاد و تجارت تا حد ممکن روال و فرایند ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت را سهل و آسان کند. به همین دلیل است که برای ثبت کردن شرکت در عمان، این فرآیند معمولاً در صورتی که شرایط آن را دارا باشید در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. برای ثبت شرکت در کشور عمان باید حداقل دارای ۱۸ سال سن باشید و یک نام تجاری مناسب برای شرکت خود انتخاب کرده باشید. همچنین از پاسپورت شریک یا شرکایی که دارید یک نسخه فتوکپی دریافت کرده و آن را ارائه کنید.

مزایای ثبت شرکت در کشور عمان
تا به اینجا هم بسیاری از مزایا و ویژگی‌های ثبت شرکت در کشور عمان را با هم بررسی کردیم اما در این قسمت به طور خاص و ویژه به این مزایا می‌پردازیم. همانطور که در بالا اشاره شد مسئولین کشور عمان تلاش می‌کنند تا از ایجاد کسب و کارها و ایده‌های نو که باعث می‌شوند اقتصاد و تجارت این کشور ارتقا پیدا کند به شدت استقبال می‌کند از همین‌رو مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی را برای آن در نظر گرفتند. اگر در مورد کشور عمان تحقیق کرده باشید حتما این موضوع را متوجه شده اید که از گذشته تا کنون این کشور به داشتن تجار بسیار ماهر و زیادی معروف است در واقع عمانی‌ها از گذشته تا به حال علاقه بسیار زیادی به بستن قرارداد با افراد و کشور های بسیار زیادی داشته‌اند ایین موضوع باعث می‌شود که تعامل با افراد این کشور آسان باشد. از دیگر مزایای ثبت شرکت در عمان معاف مالیاتی است در واقع با ثبت شرکت در عمان و ایجاد کسب و کار های حرفه‌ای و قابل توجیه نیازی به پرداخت مالیات ندارید. البته که مالیات بر ارزش افزوده برای بعضی از کسب و کارها همچنان وجود دارد. برای ثبت شرکت در عمان برخلاف بعضی دیگر از کشورها سرمایه و پول از شما در بانک بلوکه نخواهد شد. برای ثبت شرکت به حداقل یک نفر سهامدار نیاز است. تمامی مالکیت و سهامداری شرکت می‌تواند برای افراد ایرانی باشد. همچنین می‌توان ثبت شرکت را بدون حضور فیزیکی فرد انجام داد. در مقابل این مزایا یک سری معایب و مشکلاتی نیز برای ثبت شرکت در کشور عمان وجود دارد از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است برای ثبت شرکت در این کشور وجود داشته باشد این است که شما چه موضوعی را برای ثبت شرکت انتخاب کنید. زیرا کشور عمان برخلاف کشور ایران کشور کم جمعیتی است و دارای حدود ۵ میلیون جمعیت بیشتر نیست. پس باید انتخاب شرکت و کسب و کار با احتیاط و بررسی‌های بسیار زیاد انجام شود. همچنین از دیگر مشکلاتی که در مورد ثبت شرکت در کشور عمان وجود دارد این است که معمولاً قانون‌های تجاری و اقتصادی این کشور به نفع اشخاص و اتباع عمانی اعمال می‌شود.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در کشور عمان
در کشور عمان می‌توان شرکت‌های مختلفی را به ثبت رساند که از جمله آن می‌توان به شرکت سهامی عام، هولدینگ، نمایندگی، شرکت سرمایه گذاری مشترک، شعبه شرکت‌های خارجی ، شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود و … اشاره کرد. اما در بین این همه شرکت تنها شرکتی که برای افراد خارجی توصیه می‌شود شرکت با مسئولیت محدود است.

کلام آخر
در این مطلب تلاش کردیم تا جزئیات بسیار زیاد را در مورد ثبت شرکت در عمان را با شما در میان بگذاریم. اگر در حال حاضر قصد ثبت شرکت در کشور عمان را دارید بهتر است که در ابتدا با کارشناسان و متخصصین مجموعه ما مشورت کرده و سپس در این جهت اقدام کنید کارشناسان مجموعه ما سابقه و تجربه بسیار زیادی برای ثبت انواع شرکت در کشورهای مختلف از جمله کشور عمان را دارند. درست است که کشور عمان تلاش می‌کند تا تمامی مراحل ثبت شرکت به آسان‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود اما بازهم شما برای ثبت شرکت در این کشور با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو خواهید شد که بهتر است برای رفع این مشکلات با افراد و مجموعه‌های متخصص و آگاه مشورت کنید.

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟

سلام . آذین هستم
کارشناس ارشد امور ثبتی .
به شما کمک می‌کنم که متناسب با نیاز خود مسیر و خدمات مناسبی را انتخاب کنید .